Friday 16 March 2012

Sebab Merajuk

kenapa eak kite suke merajuk.? kadang2x tu smpai dua tiga ari rajuk nye tu. tak kira la mrajuk ngan sape. kadang2x tu duk merajuk ngan bf / gf. kdang2x tu duk merajuk ngan family la. kdang2x tu ader jgk yang merajuk ngan kengkawan. tapi kebiasaannye yang suke merajuk ni ialah pasangan yang bercita. seseorang merajuk diataskan beberapa sebab :-

CEMBURU : Ini merupakan faktor utama si dia merajuk. cemburu sebab ade yang cube mengambl anda dari dirinya. Contoh nye seperti ader rakan lelaki / perempuan nye yang cube mendekatkan diri dengan si dia .

TIDAK DAPAT APA YANG DIINGINKAN : si dia inginkan sesuatu dari anda tetapi anda tidak menunaikan permintaan si dia. Contohnye seperti si dia berkenan dengan dengan sepasang kasut ni dan si dia meminta anda untuk membeli nya namun anda tidak membeli kasut itu.

ORANG LAIN LEBIH HEBAT DARI DIA : kadangkala, si dia merajuk hanya kerana ingin kan perhatian dari anda. kadangkala juga, si dia merajuk sebab marah atau tidak selesa dengan keadaan / situasi. Dengan keadaan sebegitu, si dia memerlukan anda untuk mengubat perasaan rajuk dlm dirinya tetapi haruslah dengan cara yang berbeza-beza. kalau cara yang sama je memujuk, tkut buhsan plak si dia kn.


*** Kadang-kadang kalau kerap merajuk pon, si dia akan buhsan tau ***

♥ BRIDE TO BE ♥

2 comments:

ecadwinkyasha said...

ye ye,xleh merajuk sgt..eh eh,eca ada KAWAN LELAKI,dia suka merajuk..bila dia merajuk,dia akan balas SMS mcm ne "zzzz".kena pujuk habis-habis.tpi skrg,xmcm dlu,xde pujuk sgt...biar dia berhenti sendiri.hahahaha..

kawan je,bukan BF.haha :P

cik ai said...

hahaha. lelaki mmg cmtu kot eca. mrajuk mengalahkan pompuan. kenkadang tu geram la jgk kn. nk memujuk satu hal lagi. haish. sabar je la kn.

ececceeeh...kalo BF pon ape slahnye ecah (^_^)